Mersul cu RATB - o aventura gratuita

Peripetii in mijloacele de transport bucurestene
De cand ma stiu am abonament RATB. Sunt singurul dintre sutele de calatori pe o anume ruta din capitala. Sa nu mai zic de faptul ca daca cineva are portofel electronic si il foloseste, toti se uita crucis la el ca la un terorist de talie mondila. - deh!, capitala pungasilor si sociopatilor.

Sa va zic: ma urc in autobuz, nu reusesc sa avansez in interior pentru ca este arhi-plin, asa ca stau pe scara, intr-un picior. Si asta cam vreo 5 statii, unde se goleste tot autobuzul. De acolo care incotro. Nu si eu, eu mai am de mers, cu alte mijloace de molestare psihica.
Prind apoi un tramvai gol si ma pun pe scaun. Normal asa ar fi, sa stam pe scaune, dar asta este de domeniul fictiunii. La urmatoarele statii tramvaiul incepe sa se umple. O doamna in varsta cu o sacosica fluturanda in manuta se lipeste de scaunul meu. Mai, mai sa imi ceara locul. Realizez ca pensionarii astia ex-comunisti nu au nici un respect pentru nimeni, nu conteaz ca am piciorul bolnav sau ca vin de la munca, eu trebuie sa respect acea lege a eticii pe care domniile lor nu le-au respectat nici macar o singura zi in viata lor. - Nu pot generaliza, de aceea voi conidera ca doar 99,99% din pensionari urmeaza acest tipar.
Eu ma fac ca ploua, asa ca lupoaica isi cauta alta victima, si o gaseste rapid deposedand-o de bunul cel de pret, scaunul confortabil.
La cealalta statie se urca doi tineri bruneti imbracati de scandal. Ii observ din prima si raman sa ii studiez. Ei ochesc o fata tanara ce se juca pe un smart phone. De ce oare? - Cum trebuia sa cobor oricum ma indrept catre ei si ma interpun intre ei si tanara fata, atingand-o intentionat. Ea se retrage si cei doi ma iau pe mine in colimatoriu. Ma uit urat pe ei, fizicul ma ajuta, si ei bat in retragere.
Dau sa cobor. Un nene cu un sac enorm da sa ma calce in picioare. Revoltat ii zic: "mai nene, sunt asa de mic ca nu ma vezi" - N-ai de unde! Ciobanul tot cioban.
Astept de imi vine acru in gura la ultimul tramvai din ruta mea. Si el nu mai vine. Probabil ca la capat de linie toti soferii si manipulantii sunt prinsi in campionatul de table sau remi local. Fumez doua tigari, si sunt plini de toti nervii. ... Intr-un final vine si monstrul de tramvai. Plin de controlori. Sa nu ii injuri si pe ei si pe sefii RATB. Un tupeu fenomenal. Ne ofera servicii de rahat si ne mai si taxeaza pe deasupra. - Le arat abonamentul si ma ia cu tupeu ca de ce nu l-am validat. Imi sar toti nervii: "Pai bine ma animalelor! Daca e abonament!" O femeie la vreo 40 de ani se baga is seama cu noi. Are o diplomartie aparte si o prezenta ce impune respectul. Contrar asteptarilor controlorii pleaca mai departe si cearta se opreste.
Cobor in final si merg spre casa.
SHIT! Maine o iau de la capat!

Comentarii

Recent post

Postări populare de pe acest blog

Lista tuturor animalelor din lume

Ce înseamnă spăunat?

Gumă coaie de cămilă pentru copii